Vi förmedlar endast flygbiljetter och är inte ansvariga för några situationer med anknytning till själva flyget. Exempel på sådana situationer är förlorat bagage, avgifter för bagage som inte ingår i flygpriset, inställda flyg, flygförseningar och förändringar i tidtabellen. Detta ansvar ligger hos flygbolaget och du bör vända dig direkt till dem med eventuella problem eller klagomål.
Gå till: https://www.norwegian.com/se/reseinformation/installda-flygresor/ för ytterligare information.
Detta kan göras allt eftersom situationen uppstår. Om du drabbas av en försening har du som passagerare rätt till ersättning från flygbolaget. Registrera krav på kompensation på en gång i samband med förseningen. Du kan läsa mer om dina rättigheter och hur du ska gå till väga.
Glöm inte att kontrollera tiden för både tur- och returresan senast 24 timmar före avgång. Det är alltid kundens ansvar att kontrollera eventuella förändringar i tidtabellen med flygbolaget du bokat med. Vi tar inget ansvar för e-postmeddelanden som inte når mottagaren, oavsett anledning (t.ex på grund av spamfilter).
Alla anspråk ska ställas direkt till själva flygbolaget. Här kan du läsa mer om EU-förordningen 261/2004: https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32004R0261:en:HTML