Mitt flyg var försenat, hur gör jag för att få ersättning?

Ansvar för inställda flyg och/eller tidtabellsändringar ligger på flygbolaget och det är därför direkt till flygbolaget man skall vända sig vid eventuella klagomål.

Detta måste ske i realtid med händelsen. Vid förseningar äger du som resenär rätt till kompensationer från flygbolaget. Krav på kompensation ska ställas på plats i samband med förseningen.

Glöm ej att kontrollera avgångstiden för både ut- och hemresa 24 timmar före avgång. Besök gärna då flygbolagets hemsida. Det är alltid kundens eget ansvar att kontrollera tidtabellsändringar direkt med flygbolaget. Vi ansvarar ej för e-post som av någon anledning ej når mottagaren (t ex. spamfilter).

 
Alla ersättningsfrågor ska ställas till det aktuella flygbolaget. Här kan du läsa mer om EU-förordningen 261/2004: https://www.airhelp.com/sv/vet-dina-rattigheter.
1 av 1 tyckte detta var till hjälp