Hur fungerar det om jag vill avboka min resa, ev. delar av min resa?

HÄR KAN DU LÄSA MER OM AVBESTÄLLNINGSSKYDD

Avbokning 

Avbokning av resa ska alltid ske via e-post till oss och omedelbart efter att hinder uppstått. Vid avbokning av resa utanför våra öppettider – kontakta alltid flygbolaget och/eller hotellet direkt. Meddela oss därefter via e-post vilka åtgärder som du vidtagit.

Hotellavbokning (endast hotell på din bokning)
Regler för avbokning/ändring och återbetalning av hotell, varierar för olika hotell, samt säsong. 
Om man inte avbokar innan avresa kan man inte få någon återbetalning. Kontrollera innan bokning regelverket för de hotell som du är intresserad av. Vårt regelverk kan skilja sig från hotellens officiella.

Avbokning av hotell + flyg
Normalt är INTE flygdelen av resan återbetalningsbar. I enstaka fall kan hela eller delar av hotelldelen vara återbetalningsbar. Detta beror på hur långt i förväg som avbokningen sker, samt utifrån säsong. Kontakta oss omgående när skäl för en ev. avbokning uppstår för information om villkoren för specifik resa.

Administrativ avgift
I de fall en återbetalning kan göras efter en avbokning/ändring tar vi ut en administrativ avgift utöver den kostnad som flygbolaget och eller hotell debiterar. Avgiften är alltid minst 495 kronor per person. Resan måste alltid vara avbokad före avresa för att eventuell återbetalning ska kunna medges.

Avbeställningsskydd
För att undvika höga avbokningskostnader i samband med sjukdom eller allvarligt verifierbart hinder rekommenderar vi dig att teckna ett separat avbeställningsskydd. Läs mer under avbeställningsskydd genom att följa länken ovan. För att skicka skadeanmälan, klicka här.

0 av 0 tyckte detta var till hjälp