Hur ser bokningsprocessen ut?

När man beställer en resa börjar man med att söka efter önskad produkt/er genom att välja från vilken avreseflygplats, till vilken destination, när man vill resa och hur många man är i sällskapet. Baserat på detta får man ett sökresultat som visar samtliga alternativ som möter dessa önskemål. I toppen på sidan med sökresultaten kan du sen välja ytterligare önskade resekomponenter. På så sätt kan du själv skräddarsy din resa utifrån DINA behov & önskemål.

När du valt det hotell du är intresserad av genom att klicka på det i sökresultatet kan du se sammanfattningen av ditt val (som du finner under hotellbeskrivningen) och där i klicka på "Välj flyg" för att få upp samtliga avgångar till ditt önskade resmål. Det billigaste alternativet är alltid det som visas först. 

I nästa steg uppger man namn, adress, telefonnummer och e-mailadress. I det sista steget skall semesterresan betalas. En sammanfattning av vad du bokat finns fortsatt till höger genom hela bokningsprocessen.

Hela bokningen avslutas med en bekräftelsesida och ett bekräftelsenummer. Samtidigt sänds en e-post till den uppgivna e-postadressen. Bekräftelsenumret och bekräftelsen är ditt bevis att bokningen genomförts. I samband med detta är bokningen bindande för resenären.

Det är därför viktigt att meddela oss om e-postadressen ändras efter bokning men innan avresan.

Om din bokning inte avslutas med en bekräftelsesida som innehåller bokningsreferens eller om du inte erhåller en bekräftelse per e-post, ska du snarast ta kontakt med vår kundtjänst.

Det är köparens och resenärens ansvar att kontrollera att bokningsbekräftelsen som skickats via e-post stämmer överens med bokade reseprodukter. Om bekräftelsen inte erhållits direkt efter genomförd bokning eller om något inte stämmer på bekräftelsen ska vi omedelbart kontaktas.

Det är köparens ansvar att ange korrekt namn på resenärerna. Namnet skall stavas exakt som i passet. Om ditt namn är för långt ska du utelämna mellannamnet/namnen. Det väsentliga är att första samt det sista namnet överensstämmer med passet. Kunden svarar själv för eventuella kostnader som uppstår med anledning av felstavat namn. Vissa flygbolaget tillåter inte namnändring utan en ny biljett måste bokas.