Mitt flyg är försenat!

Vi förmedlar endast flygbiljetterna och ansvarar därför inte för händelser som har med flygresans utförande att göra. Exempel på detta är förlorat bagage, avgifter för bagage som inte ingår i flygpriset, inställda flyg, flygförseningar & tidtabellsändringar. Detta ansvar ligger på flygbolagen och det är därför direkt till ansvarigt flygbolag man skall vända sig vid eventuella klagomål.

Detta måste ske i realtid med händelsen. Vid förseningar äger du som resenär rätt till omfattande kompensationer från flygbolaget. Ställ krav på denna kompensation på plats i samband med förseningen. Här kan du läsa mer om dina rättigheter och hur du ska gå till väga. 

Glöm ej att kontrollera avgångstiden för både ut- och hemresa 24 timmar före avgång. Det är alltid kundens eget ansvar att kontrollera tidtabellsändringar direkt med det bokade flygbolaget. Vi ansvarar ej för e-post som av någon anledning ej når mottagaren (t ex. spamfilter).

Alla ersättningsfrågor ska ställas till det aktuella flygbolaget. Här kan du läsa mer om EU-förordningen 261/2004: https://www.airhelp.com/sv/kann-till-rattigheter/