Vi förmedlar endast flygbiljetterna och ansvarar därför inte för händelser som har med flygresans utförande att göra. Exempel på detta är förlorat bagage, avgifter för bagage som inte ingår i flygpriset, inställda flyg, flygförseningar & tidtabellsändringar. Detta ansvar ligger på flygbolagen och det är därför man skall vända sig direkt till ansvarigt flygbolag vid eventuella klagomål.
Detta måste ske i realtid med händelsen. Vid förseningar äger du som resenär rätt till omfattande kompensationer från flygbolaget. Ställ krav på denna kompensation på plats i samband med förseningen. Här kan du läsa mer om dina rättigheter och hur du ska gå till väga.
Glöm ej att kontrollera avgångstiden för både ut- och hemresa 24 timmar före avgång. Det är alltid kundens eget ansvar att kontrollera tidtabellsändringar direkt med det bokade flygbolaget. Vi ansvarar ej för e-post som av någon anledning ej når mottagaren (t ex. spamfilter).
Alla ersättningsfrågor ska ställas till det aktuella flygbolaget. Här kan du läsa mer om EU-förordningen 261/2004: https://www.airhelp.com/sv/kann-till-rattigheter/